dinsdag 2 februari 2010

Mazda heeft als eerste 3D-commercial in bioscoop

Begin januari 2010 gaat voor het eerst in Nederland een speciaal ontwikkelde 3D-commercial voor Mazda3 in de bioscoop vertoond worden. De commercial is gemaakt door JWT Düsseldorf en is voorafgaand aan de 3D-voorstellingen van de film Avatar te zien in alle Pathé-bioscopen en zes andere bioscopen uit het Jean Mineur Mediavision-netwerk. Mindshare kocht de campagne in.

Managing director Marlene Wickel van Jean Mineur Mediavision, gaat ervan uit dat dit jaar meer 3D-commercials in de bioscoop vertoond zullen worden. `We hebben al een aantal aanvragen liggen.` De productie van 3D-commercials is weliswaar duurder, maar volgens Wickel wel haalbaar voor Nederlandse adverteerders. De mediakosten voor vertoning zijn niet hoger dan de reguliere tarieven, zegt Wickel. Een van de genoemde aanvragen is afkomstig van een Nederlandse fast mover.

De NFC maakte onlangs bekend dat het bioscoopbezoek in 2009 met ruim 15% toegenomen is. Deze groei is volgens Wickel onder meer te danken aan het succes van 3D-films, wat impliceert dat het bioscoopbezoek zal blijven toenemen. In 2009 werden namelijk 17 films op 3D uitgebracht, in 2010 zullen dat er 30 zijn. Wickel gaat uit van een stijgende lijn, `maar niet zo exceptioneel als in 2009`.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten